You are here

NLE wijzigt voorwaarden - ga vandaag nog weg zonder boete

Submitted by WISE on Mon, 10/08/2015 - 09:54

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE), een grote prijsvechter op de energiemarkt, heeft last van wanbetalers. Dit is voor het bedrijf reden geweest om over te stappen op een systeem waarbij alle klanten vooraf moeten gaan betalen.

Dat is een pijnlijk operatie, alle klanten worden nu benaderd met de oproep 1-malig voor twee periodes te betalen. De Consumentenbond heeft in korte tijd honderden klachten gekregen van klanten van de NLE. De klanten zijn boos, omdat de uiterste datum om de maandrekening te betalen in september verandert. Daardoor moeten klanten van NLE twee maandrekeningen, die van augustus en september, bijna tegelijkertijd betalen. "Een energierekening bedraagt gemiddeld 167 euro per huishouden, maar er zijn ook veel consumenten die meer betalen per maand. Een dubbele incasso betekent dus een flinke financiële tegenvaller", aldus de Consumentenbond.

De NLE biedt alle klanten dan ook de mogelijkheid om zonder boete weg te gaan. En dat is mooi. WISE roept alle klanten van NLE op dit ook te doen; de NLE verkoopt vrijwel alleen sjoemelstroom (92%) en dat is een goeie reden om vandaag nog te kiezen voor echt groene stroom bij een groene aanbieder. Bij het grote onderzoek naar de duurzaamheid van alle energiemaatschapijen scoorde de NLE een schamele 4,6.